Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Stane se to v případě, že hráči nebo NPC padne při útočném hodu na k20 jednička. Běžně se v takovém případě hodí znovu k20 a pokud opět padne 1, tak dojde ke zničení zbraně.
Možná vám to takhle stačí, ale možná chcete svou hru opepřit dalším zpestřením. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít. Můžete vynechat další hod k20 a místo toho provést procentuální hod. K tomu vám nabízíme následující varianty. Jestli patříte mezi záškodnické Dějmistry, určitě pro ně najdete využití:
01-30 | Ověření Obratnosti, jinak zbraň vyklouzne z rukou a na 1k4 kol jí nebude možné použít, protože je 4k6 stop daleko od postavy.
|
31-60 | Zbraň se zasekne a uvízne v nějakém předmětu v blízkém okolí postavy (například v podlaze, ve stěně, sloupu). K uvolnění zbraně je třeba provést ověřovací hod na Ohýbání tyčí. U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
|
61-70 | Zasáhne někoho v okolí v okruhu 10 stop od zamýšleného cíle.
|
71-80 | Zasáhne přítele
|
81-90 | Kritický zásah přítele
|
91-95 | Zasáhne sebe
|
96-98 | Kritický zásah sebe
|
99 | Kritický zásah přítele, zbraň se zlomí (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
|
00 | Mimořádně bizarní rána, zbraň se zaryje do lebky majitele; okamžitá smrt.
|
BODNÉ |
|
01-30 | Ověření Obratnosti, jinak vypadne z ruky nebo vyklouzne při hodu
|
31-60 | Stejné jako u sečných/řezných
|
61-70 | Protivník automaticky získá iniciativu v dalším kole
|
71-80 | Zásah přítele
|
81-90 | Kritický zásah přítele
|
91-95 | Zásah sebe
|
96-98 | Kritický zásah sebe
|
99 | Kritický zásah sebe, zbraň se zlomí (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
|
00 | Mimořádně bizarní rána, propíchne sebe; okamžitá smrt.
|
TUPÉ/DRTIVÉ |
|
01-30 | Ověření Obratnosti, jinak zbraň vypadne z ruky
|
31-60 | Zbraň zasáhne nějaký předmět v blízkém okolí postavy (například podlahu, zeď, sloup). U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
|
61-70 | Zbraň upuštěná na nohu způsobí snížení pohyblivosti postavy na polovinu.
|
71-80 | Zásah přítele
|
81-90 | Zásah sebe
|
91-95 | Kritický zásah přítele
|
96-98 | Kritický zásah sebe
|
99 | Zlomení zbraně (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
|
00 | Mimořádně bizarní rána, zasáhne se do hlavy (hod 1k100; 01-50 rozdrcení lebky, ztráta 1k5 bodů Inteligence; 51-00 Rozdrcení lebky, okamžitá smrt)
|
STŘELNÉ |
|
01-30 | Ověření Obratnosti jinak zbraň vypadne z ruky
|
31-60 | Stejné jako u sečných/řezných
|
61-80 | [Zasáhne nejbližší bytost u zamýšleného cíle
|
81-90 | Zasáhne přítele
|
91-95 | Zbraň se zničí (praskne tětiva, roztrhne se prak, dýka se rozbije na kusy, atd. atd...) U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
|
96-98 | Kritický zásah přítele
|
99 | Zbraň se zničí. Bez záchranného hodu.
|
00 | Bizarní nehoda. Zbraň se odrazí a zasáhne majitele do hlavy a způsobí okamžitou smrt.
|
Pokud vás tyto možnosti zaujaly a máte nápad, jak je adaptovat pro pravidla pozdějších edic D&D, podělte se o svůj nápad.